Influencer marketing nedir?
Influencer marketing kelimesinin hayatımıza girişi çok
yenidir. 21. yüzyılın en etkili
pazarlama stratejilerinden biri olan Influencer
Marketing, sosyal medya üzerinde bilinen yüksek takipçi sayısı oaln insanların
yine kendi takipçilerine yaptığı paylaşımlarla ürün bilgilendirmeleri ve marka
işbirliklerine denir. Sosyal medyaya artan bu ilgi, influencerlar üzerinden
yapılan reklamların da artmasını sağlamıştır.
Influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing'de seçilen ve işbirliği yapılan marka
ile sosyal medya kullanıcılarına aktarılmasından, sürecin tamamlanıp
istatistiklerin raporlanmasına kadar olan sürecine denilir. Seçilen marka veya
ürün sosyal medya hesaplarından ne kadar iyi tanıtılırsa o kadar çok kişiye
ulaşılır. Bu da ürünün ve markanın bilinirliğini arttırdığı gibi satışlarında
artmasına güzel bir örnek olacaktır. Peki Influencer marketing nasıl yapılır? Sorusuna
ise öncelikle tanıtımı yapılacak ürün veya marka ile ilişkili Influencer
seçilir. Örneği kadın güzellik ürünleri veya kozmetik ürünler için kadın Influencer
daha uygun olacaktır.
Akabinde Influencer ile marka bütünleşmesi sağlanır ve plan
yapılır. Bu planlar arasında paylaşılacak ürün veya markanın görselleri,
videolarından tutunda konuşma metinlerine kadar olan tüm içerik önceden
hazırlanır. Tüm bu detaylı işleri ise arka tarafta bir ekip üstlenir. Ülkemizde
önde gelen https://influber.com.tr/ bu
ekiplere en güzel örnektir. Firma tanıtımı yapılacak ürün ve markalarla
anlaşmalarını yapıyor ve diğer taraftan bu işi en iyi yapabilecek Influencer
seçimini üstleniyor.
Influencer marketing çalışmaları
kapsamında markanın ulaşılabilecek en yüksek müşteri potansiyeline ulaşması
sağlanır. Çünkü ne kadar kişiye ulaşılırsa marka veya ürün o kadar değerli hale
gelecek ve bu da satış ve rezervasyon grafiklerine yansıyacaktır.